De Viersprong: Mobiel werken en eenvoudig uit te breiden

Case

De Viersprong

Mobiel werken en eenvoudig uit te breiden

Altijd en overal informatie registreren en delen

Waarom De Viersprong voor DataByte kiest

  • Stabiliteit in de mobiele werkomgeving.
  • Met de uitwijkomgeving is de continuïteit gewaarborgd.
  • Veel expertise, waardoor zaken altijd worden opgelost.
  • Het directe en persoonlijke contact.

Waarom De Viersprong voor DataByte kiest

  • Stabiliteit in de mobiele werkomgeving.
  • Met de uitwijkomgeving is de continuïteit gewaarborgd.
  • Veel expertise, waardoor zaken altijd worden opgelost.
  • Het directe en persoonlijke contact.
De Viersprong

De Viersprong is een GGZ-organisatie die in een steeds groter deel van Nederland actief is. De Viersprong heeft een deel van de ICT-dienstverlening ondergebracht bij DataByte. De zorginstelling heeft vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, Den Bosch, Bergen op Zoom en Halsteren. De missie van de Viersprong is mensen een met ernstige problemen met persoonlijkheid, gedrag en gezin perspectief geven op een beter leven.

Altijd en overal informatie registreren en delen

De behandelaars en therapeuten van psychotherapeutisch centrum De Viersprong uit West-Brabant kunnen dankzij DataByte rekenen op een stabiele, mobiele werkomgeving. Informatie kan hierdoor altijd en overal geregistreerd en waar nodig ook gedeeld worden. Het ICT-team bij De Viersprong bestaat uit een paar man, die als taak hebben om adequaat te reageren en te handelen op eerstelijnsmeldingen van meer dan driehonderd collega’s.

Mobiele werkomgeving

“ICT in de zorg is cruciaal. Naast de standaard afdelingen binnen een organisatie, bestaat het merendeel bij ons uit behandelaars en therapeuten. Zij beschikken allemaal over een mobiele werkomgeving die DataByte heeft ontwikkeld”, vertelt Johan Gudde, teammanager ICT bij De Viersprong.

Bedrijfscontinuïteit waarborgen

“Mede op advies van DataByte hebben we ook een uitwijkomgeving laten realiseren. Bij calamiteiten kunnen we onze dienstverlening nu probleemloos voortzetten. Die investering betaalt zich automatisch terug, want de gevolgen zijn vele malen groter als onze collega’s enkele dagen niet kunnen inloggen en daarnaast ook alle data verloren is gegaan. Samen hebben we een calamiteitenplan geschreven, zodat de handelswijze duidelijk is zodra er zich iets onverwachts voordoet. Dit testen we enkele keren per jaar met een calamiteitenoefening. Door deze noodopvang hebben we de garantie dat onze continuïteit gewaarborgd is.”

De waarde van persoonlijk contact

Het vertrouwen in DataByte is bij De Viersprong mede ontstaan door de uitstekende samenwerking. Gudde: “De experts van DataByte hebben zoveel kennis van zaken en blijven dat ook continu onderhouden. Dat is voor ons als klein ICT team niet te doen. Het persoonlijke contact met de medewerkers van DataByte en hun daadkrachtig handelen, hebben hun toegevoegde waarde absoluut bewezen. Dat was voor ons destijds de belangrijkste reden om bij de toenmalige dienstverlener weg te gaan. De invoering van een callcenter en ticketnummers bijvoorbeeld heeft onze persoonlijke verstandhouding met die partij ernstig verstoord met alle gevolgen van dien. Juist op dat vlak scoort DataByte erg goed, naast uiteraard hun kennis en ervaring.”

Meer over onze dienstverlening bij de Viersprong: