Wilco vertelt | Van stagiair naar servicedesk
Wilco studeerde Expert IT systems and devices op niveau 4. Een half jaar geleden is Wilco als stagiair gestart bij...
Read moreTijdens je stage word je begeleid door een vaste stagebegeleider die je helpt in je ontwikkeling. Periodiek heb je afspraken met je stagebegeleider en bespreek je hoe het gaat en waar je hulp bij nodig hebt. Afhankelijk van jouw interesses en snelheid bouwen we steeds je verantwoordelijkheden uit.
Je kan jezelf ontwikkelen binnen jouw vakgebied en als ‘DataByte’er’. Daarnaast krijgen 8 van de 10 stagiairs een contract aangeboden na hun stageperiode! Dit wil jij toch ook?
Wilco studeerde Expert IT systems and devices op niveau 4. Een half jaar geleden is Wilco als stagiair gestart bij...
Read moreRick heeft zijn afstudeerstage bij DataByte met succes volbracht. Hij is inmiddels een bekende op onze locatie in Steenbergen, omdat...
Read moreBegin dit jaar startte Karan met zijn stage op onze servicedesk en deze maand heeft hij het eerste contract in...
Read moreIn fase 1 leer je hoe je zelfstandig tickets oppakt en tickets verwerkt. Je doet kennis op van Office, Outlook, DHCP, Disk Space en DHCP checks. Daarnaast loop je mee met collega Servicedesk Engineers.
In fase 2 focussen we op je zakelijke communicatie, samen met je stagebegeleider luister je een aantal telefoongesprekken terug en krijg je tips en feedback wat je kan verbeteren. Daarnaast duik je verder in de techniek. Je leert meer over de Windows (thuis)werkplek.
In fase 3 ga je aan de slag met back ups. Daarnaast kies je een competentie uit de competentie matrix en zet je hiervoor samen met je stagebegeleider stappen om deze competentie verder te ontwikkelen.
In fase 4 doe je kennis op van server problemen, daarnaast ga je aan de slag met exchange server problemen en virtualisatie van problemen.