Michael vertelt

Michael vertelt | Waardering van de klant, daar doe ik het voor!

Inspiratie: werken bij

Michael vertelt

  • Monica Rommelse
  • Leestijd: 2 minuten
  • 3-3-2022

“Waardering van de klant. Daar doe ik het voor.”

Michael vertelt over de energie die hij krijgt wanneer hij mensen verder helpt in zijn functie als Servicedesk Engineer. Het werken bij DataByte vindt hij leuk door de positieve reacties en feedback die hij terugkrijgt vanuit klanten.

Wat doe je binnen DataByte?

Sinds november 2019 ben ik in dienst bij DataByte als Servicedesk Engineer. Ik ben gestart op de 1ste lijns en inmiddels zit ik op de 2de lijn. Mijn doel is om snel door te groeien naar lijn 3. De lijnen kan je eigenlijk vergelijken met junior, medior en senior.

Je hebt al meerdere keren de Servicedesk Award gewonnen, hoe was dat?

Dat klopt, inmiddels al zes keer binnen twee jaar. Per kwartaal wordt de Servicedesk award wisselbeker uitgereikt. Je krijgt de wisselbeker als je in één kwartaal de meest uitmuntende beoordelingen hebt gekregen. Bij ieder ticket dat wij sluiten, vult de klant een Crewhu beoordeling in. Crewhu is een beoordelingssysteem waarbij de klant kan aangeven hoe hij/zij is geholpen. De klant kan mij dan beoordelen met een onvoldoende, gemiddeld of uitmuntend. Daarnaast kan de klant mij beoordelen op: responsetijden, hulpvaardigheid, vriendelijkheid, oplostijd en kennis.

Wat krijg je terug uit dit beoordelingssysteem?

Vorig jaar heb ik 309 uitmuntende beoordelingen gekregen, in 2020 ook ruim 300. De waardering die je van de klant krijgt, daar doe ik het voor en dat maakt het werk zo leuk.

Wat is het leukste aan het werken als Servicedesk Engineer bij DataByte?

Het leukste aan mijn functie vind ik de inhoudelijkere technische tickets, iets wat al langer speelt en ik voor de klant kan oplossen. De waardering die ik krijg van de klanten wanneer ik zo’n langlopend probleem kan oplossen, daar doe ik het voor.

Tijdens het telefoongesprek hoor ik al hoe tevreden de klant is en weet ik eigenlijk al hoe de klant mij gaat beoordelen. Ook bedien ik vaste klanten, ik bouw dan echt een band op met de klant. De klant is dan vaak nog blijer om mij te spreken omdat ik hem/haar al eerder goed heb kunnen helpen.

Je leest je beoordeling terug en dat geeft je een extra boost. Een compliment vanuit de klant en dat stukje waardering is erg mooi.

Hoe zie jij je toekomst voor je bij DataByte?

Het werk bij DataByte is leuk vanwege de uitdaging, iedere dag is anders en ieder ticket is anders. Je hebt hier diverse mogelijkheden waarin je je kan ontwikkelen en waar je naar toe kan doorgroeien. Je kan bijvoorbeeld net als ik doorgroeien binnen de Servicedesk, maar ook naar de buitendienst of naar een andere afdeling.

Krijg jij ook energie wanneer je mensen verder kunt helpen en vind jij het fijn om waardering vanuit klanten terug te krijgen? Ga dan aan de slag op onze Servicedesk! 

Magazine DataByte
Meer weten?

Neem contact op met Monica!