Jubilarissen

Erwin, Joyce en Joey vertellen | Jubileum bij DataByte

Inspiratie: werken bij

Jubilarissen

  • Monica Rommelse
  • Leestijd: 4 minuten
  • 7-10-2021

Erwin, Joyce en Joey vertellen:
25, 10 en 5 jaar in dienst bij DataByte

Erwin, Joyce en Joey van Hooijdonk vierden recent hun jubilea. We vroegen ze om terug te blikken naar hoe ze zijn begonnen en wat ervoor gezorgd heeft dat zij nog altijd bij DataByte werken.

25 jaar geleden begon Erwin

“Heb je even? De elfde medewerker van DataByte, dat was ik! Ik ben begonnen als assemblage medewerker. We werkten toen best veel met parttimers en schoolgaande jeugd. Op die afdeling hadden ze een afdelingshoofd nodig. Dat ben ik toen geworden: hoofd assemblage. We bouwden toen zelf computers, dit heb ik aantal jaren gedaan. Tussendoor heb ik nog een stukje inkoop gedaan, daarna ben ik hoofd technische dienst geworden. We bedienden destijds particulieren klanten. We bouwden en testten PC’s die we uitleverden over heel het land. Ik reed toen soms op één dag half Nederland door met een vrachtwagen vol computerapparatuur.
Daarna ben ik de buitendienst ingegaan, waarbij ik vooral bezig was met het oplossen van storingen. Eerst voor particulieren en klein zakelijke klanten, later alleen nog zakelijke klanten. Daarna kreeg ik engineers onder mij, die ik mocht coachen.
Vervolgens heb ik mij ontwikkeld tot senior engineer en ben ik projecten gaan doen en grotere klanten gaan bedienen. Toen begon het reizen mij tegen te staan, vooral door de files maakte ik lange dagen. De volgende stap was toen naar manager operations, waarbij ik verantwoordelijk werd voor planning, receptie en Servicedesk. Daar ben ik begonnen met het automatiseren van werkzaamheden en heb ik een grote efficiëntieslag gemaakt. Vervolgens heb ik als kwaliteitsmanager veel procesverbeteringen doorgevoerd.
Sinds 2018 ben ik sales support manager, waarbij ik verantwoordelijk ben voor de aansturing van het sales support team. Heel wat gedaan en meegemaakt in mijn tijd bij DataByte!”

10 jaar geleden begon Joyce

“Ik startte als de eerste collega op de eerstelijns. De klant kreeg mij als eerste aan de telefoon, ik zorgde voor de complete registratie van het ticket, zodat de Servicedesk gelijk kon starten met het oplossen van het ticket. Ik werd in die tijd ook wel de waakhond van DataByte genoemd, haha. Daarna ben ik ook project klanttevredenheidsonderzoeken gaan doen.
Na 8,5 jaar was ik toe aan een nieuwe uitdaging en deze heb ik gevonden binnen DataByte als sales coördinator. Ik beheer nu alweer 1,5 jaar de agenda’s van de accountmanagers en pré sales consultants en ik houd de sales funnel en de doorlooptijd van salestrajecten bij.”

5 jaar geleden begon Joey

“Ik ben bij DataByte begonnen op de Servicedesk, daar heb ik in 1,5 jaar ontzettend veel kunnen leren. Daarna ben ik een half jaar storingsengineer geweest en nu ben ik alweer 3 jaar IT-beheerder. Ik werk in die functie eigenlijk altijd op locatie bij klanten, waar ik veel systeembeheer en installaties doe.”

Wat maakt het dat je hier nog steeds werkt?

Erwin:

“De diversiteit van zaken die ik binnen één bedrijf heb kunnen doen. Dit maakt het zo leuk en daarom ben ik nog steeds met plezier bij DataByte werkzaam.”

Joyce:

“De doorgroeimogelijkheid die ik hier heb gekregen. Er is meegekeken en meegedacht toen ik aangaf dat ik het niet meer naar mijn zin had in mijn functie. Wat ik graag wilde behouden in mijn functie is het klantcontact en dat heb ik nu nog steeds. De functie als Sales Coördinator is voor mij gecreëerd en sluit precies aan op mijn wensen.”

Joey:

“De variatie in het werk dat ik doe. Elke werkdag is anders, niet alleen het werk dat ik uitvoer, maar ook de klanten. Klanten uit de zorg tot aan NAC en transportbedrijven. Heel divers dus!
Je krijgt daardoor te maken met veel verschillende omgevingen en contactpersonen. Bij sommige klanten kom ik al een aantal jaar, je bouwt dan echt een band met elkaar op. Ik wil dat de klant tevreden is, dan heb ik een fijne dag gehad op mijn werk.”

Waarom raad je iemand aan om bij DataByte te komen werken?

Erwin:

“Je kan jezelf hier ontplooien. Als je jezelf inzet en initiatief toont, kan je veel bereiken en doorgroeien. Daarnaast zijn mijn collega’s belangrijk, het samen zijn en met elkaar werken. Ondanks dat we behoorlijk zijn gegroeid in het aantal medewerkers, zijn en blijven we in toenadering klein. Je kan hier bijvoorbeeld zo bij de directieleden binnen stappen. We hebben een informele werksfeer en iedereen is toegankelijk.”

Joyce:

“De sfeer onderling, dat heb ik bij een ander bedrijf nog niet zo goed meegemaakt. Iedereen zoekt elkaar snel op.”

Joey:

“Als je op de Servicedesk begint, leer je zoveel verschillende netwerken en technieken. Als je veel wilt leren, raad ik je echt aan om hier te komen werken. Naast het opdoen van technische kennis, bouw je ook een band op met klanten, dat vind ik erg leuk. Verder zorgen de gezellige collega’s voor een fijne werksfeer, iedereen staat open voor advies, wat zorgt voor een fijne werkomgeving.”

Ook werken bij DataByte?

Wij zoeken nieuwe collega’s die zich willen ontwikkelen, niet stil kúnnen staan en onze groei komen versterken!  

Magazine DataByte
Meer weten?

Neem contact op met Monica!

Enthousiast geworden?