Bart | Binnen een jaar van Servicedesk- stagiair naar medewerker!

Inspiratie: werken bij

Bart Zantboer: Binnen een jaar van Servicedesk- stagiair naar medewerker!

  • Bart Zantboer
  • Leestijd: 5 minuten
  • 2-9-2020

Bart Zantboer: Binnen een jaar van Servicedesk- stagiair naar medewerker!

Bart Zantboer startte in augustus 2019 als stagiaire op onze Servicedesk. Sinds 1 juli is hij één van de vaste Servicedesk Engineers. In de tussentijd is hij geslaagd voor zijn opleiding én doorontwikkeld in zijn functie. Wij vroegen Bart hoe hij terugkijkt op het afgelopen jaar.

DataByte was een bekende ICT-partij

Ik woon in Steenbergen, DataByte was voor mij dus een bekende ICT-partij. De keuze om bij DataByte stage te lopen was dan ook snel gemaakt! Via de werken bij-site heb ik de stagevacature gevonden en heb ik gesolliciteerd. De procedure verliep soepel, binnen een korte tijd wist ik dat ik aangenomen was en kon mijn stageperiode van start!

Na de zomervakantie was het zover

Op 26 augustus 2019 ben ik begonnen als stagiaire. Ik ben erg warm verwelkomd. Ik kreeg chocolaatjes, op social media werd er aandacht aan besteed en het team ving me goed op. Daardoor voelde ik me direct thuis. Mijn collega’s zijn makkelijk in de omgang. Sommige collega’s zijn zelfs vrienden van me geworden.

Het inwerken

Bart (Teamleider Servicedesk en mijn stagebegeleider) heeft me ingewerkt. Hij staat altijd klaar voor vragen en helpt waar nodig. Ik heb kennis mogen maken met alle verschillende soorten tickets en klanten. Alles werd rustig aan me uitgelegd. Regelmatig had ik gesprekken over hoe het gaat, mijn ontwikkeling en over wat de verwachtingen waren over en weer.

Véél soorten tickets!

Er kwamen veel soorten tickets op me af. Ik ben begonnen met de makkelijkere monitoring-tickets, zoals het opschonen van een C-schijf en het draaien van een antivirus. Na deze standaard werkzaamheden kreeg ik steeds lastigere tickets. Met hier en daar wat hulp van collega’s, kwam ik er vaak wel aan uit. Ik ontwikkel mezelf snel qua kennis. Hierdoor krijg ik ook steeds lastigere tickets op mijn naam. Als ik een ticket niet direct opgelost krijg, kan dat nog wel eens frustreren. Maar des te groter de overwinning als het uiteindelijk wel gelukt is!

Ontwikkeling in werkzaamheden

Van begin tot eind van mijn stage is er een grote ontwikkeling in het soort werkzaamheden geweest. Ik ben gestart met monitoring-tickets. Bij deze tickets heb je wat minder klantcontact. Aan het eind van mijn stage ben ik toegevoegd aan klantteams en kreeg ik steeds meer klantcontact. Natuurlijk doen ze dit alleen als je er klaar voor bent en je onze klanten goed kan helpen. Want dat we het beste voor de klant willen, is iets wat alle collega’s met elkaar verbindt.

1 juli 2020 was het zover: van stagiaire naar medewerker

Aan het eind van mijn stage heb ik in de gesprekken met Bart (Teamleider Servicedesk) en Kevin (Servicedesk Manager) aangegeven dat ik graag zou komen werken bij DataByte. Ze zagen dat ik in het team pas en vonden mij een waardevolle aanvulling. Niet veel later trad ik als medewerker toe tot het Servicedesk-team! Ik werd toegevoegd aan 6 klantenteams en werk volwaardig mee op de afdeling. Natuurlijk moet ik soms nog wel eens iets vragen, maar dat is geen probleem met zulke behulpzame collega’s!

 

Het leukste vind ik het klantcontact

De meerwaarde van het werken in klantteams is het klantcontact en de relatie die met klanten opgebouwd kan worden. Klanten vragen specifiek naar mij, ik ken hun omgeving en kan ze daardoor sneller verder helpen. Het klantcontact is hetgeen wat ik ook het leukste vind aan het werken op de Servicedesk. En natuurlijk de collega’s.

Kom ook stage lopen bij DataByte!

Ik zou studenten niveau 4 zeker aanraden om ook stage te komen lopen bij DataByte. Je krijgt veel coaching, kans op een baan, veel diversiteit in tickets, leuke collega’s én veel doorgroeimogelijkheden!

Enthousiast geworden?
Meer weten?

Neem contact met ons op!