Jasmijn vertelt | Medewerker van het kwartaal Q4-2022

Inspiratie: werken bij

Medewerker van het kwartaal Q4-2022

  • Rick Heijnen
  • Leestijd: 3 minuten
  • 22-3-2023

Jasmijn benoemd tot medewerker van het kwartaal Q4-2022

Jasmijn is vanaf de eerste dag in het diepe gegooid en heeft zich in een korte tijd wegwijs gemaakt binnen het team en de organisatie. De manier waarop zij overeind is gebleven de afgelopen maanden is echt uniek. Tijdens het security event en binnen de afdeling heeft Jasmijn veel initiatief genomen. Daarom is de uitroeping tot medewerker van het kwartaal meer dan terecht.

Je bent nog maar één kwartaal in dienst en nu ben je al Medewerker van het Kwartaal. Gefeliciteerd! Vertel, hoe heb je dit gedaan?

Ik ben begonnen op de marketing afdeling waar destijds alleen Rick en Thijs werkten. Thijs was er 1 dag in de week dus ik heb voornamelijk met Rick veel zaken opgepakt. Op mijn eerste werkdag werd ik gelijk toegevoegd in een meeting over het security event. Ik ben toen eigenlijk in het diepe gegooid en heb mijn best gedaan alles zo goed mogelijk op te pakken. Er kwamen veel marketing vragen binnen vanuit de andere collega’s. Je merkte wel dat de collega’s het fijn vonden dat er weer iemand op die stoel zat. Voor mijn gevoel heb ik de eerste maanden gewoon blind alles aangepakt wat op me afkwam en dat heeft uiteindelijk best goed uitgepakt.

Hoe vond je het om te starten in deze situatie?

Ik vond het eigenlijk wel fijn. Doordat ik er deels alleen voorstond heb ik in korte tijd veel geleerd. Ik stond vanaf dag één gelijk in contact met andere collega’s, ik had hen nodig en zij mij. Hierdoor heb ik de organisatie en de collega’s snel leren kennen. Het is mij dus heel goed bevallen, ondanks dat ik niet rustig de tijd heb gekregen om de organisatie en diensten te leren kennen. Wel heb ik in deze hectische periode de tijd gevonden om een paar keer mee te gaan met een aantal collega’s, onder andere Kevin, Charles en Wim.

Je gaf net al aan, je hebt een bijdrage geleverd aan het organiseren van het security event, hoe heb je dat ervaren?

Ik vond het heel leuk om gelijk in dit event en onderwerp te duiken. Hierdoor kreeg ik direct kennis en informatie over de diensten, partners, klanten etc. Dat heeft mij enorm geholpen met het leren kennen van het bedrijf. Daarnaast werkte ik ook gelijk heel nauw samen met collega’s, zowel hier in Steenbergen als de collega’s in Breda. Deze samenwerking was voor veel collega’s nog nieuw en spannend, ik ben dan ook blij dat ik vanaf mijn eerste werkdag hier onderdeel van ben geweest.

Was het een verassing om medewerker van het kwartaal te worden?

Ja het was echt een verassing en ik had dit totaal niet verwacht. Ik maak de presentatie en regelen wat zaken omtrent de kwartaalbijeenkomst. Van Peter kreeg ik een aantal dagen van te voren te horen dat er een tweede cheques besteld moest worden, omdat dit de eerste keer was dat er twee collega’s waren genomineerd. ‘s Ochtends kreeg ik een mail met de namen die het waren geworden. Toen ik Bart zijn naam zag staan begreep ik niet waarom ik halsoverkop een extra cheque moest bestellen aangezien hij op vakantie was.

Aan het einde van de dag heeft Rick de definitieve presentatie op zijn laptop gedownload. Op het moment dat de kwartaalbijeenkomst begon wilde Ronald nog iets aanpassen, voordat ik de laptop kon aanraken stond Rick heel boos naast mij. Hij zei dat ik ervan af moest blijven en dat hij het zelf wel deed.

Achteraf viel alles op zijn plek, de extra cheque en Rick die bang was dat ik mijn eigen foto in de presentatie zou zien staan. Het voelde een beetje ongemakkelijk maar ik ben wel trots. Ik kwam thuis met de bos bloemen en mijn moeder keek naar me en vroeg “wat doe jij, wat is er gebeurd?’’. Nadat ik het vertelde was ze super enthousiast, trots en ze heeft gelijk een foto gestuurd naar mijn oma.

Wat vind je van de verkiezing Medewerker van het Kwartaal?

Ik vind het echt iets leuks en ook wel heel aantrekkelijk voor het werven van nieuwe medewerkers. Het zegt veel over de werksfeer, hoe er gekeken en omgegaan wordt met het personeel. Dus ik denk dat dat iets heel positiefs is wat werknemers mogelijk aantrekt.

Hoe omschrijf jij het werken bij DataByte, nu je iets langer dan 3 maanden in dienst bent?

Ik zie DataByte als een mooi bedrijf waarin je de ruimte krijgt om te groeien op persoonlijk en op zakelijk vlak. Zelf zit ik er natuurlijk nog niet heel lang, maar van wat ik hoor van collega’s merk je dat de organisatie ook gericht is op het personeel. Ik zou DataByte zeker als werkgever aanraden bij potentiële medewerkers. Ikzelf vind het belangrijk om in teamverband te werken en dat ervaar ik binnen DataByte al vanaf dag één. Het is een platte organisatie, waar je zo naar iedereen toe kan lopen. De collega’s zijn toegankelijk en willen je graag helpen wanneer nodig. Dat vind ik wel heel mooi aan deze organisatie.

Heb je een (gouden) tip voor collega’s?

Ik denk dat het belangrijk is dat je goed naar je collega’s luistert, samenwerkt en je altijd 100% inzet wanneer je iets wilt bereiken. Accepteer hulp als het even niet lukt en durf vragen te stellen aan collega’s, om zo te leren en te kunnen groeien.

Over medewerker van het kwartaal

Ieder kwartaal wordt een medewerker van DataByte benoemd tot ‘Medewerker van het kwartaal’. Een hele eer, want die titel krijg je niet zomaar. De medewerker van het kwartaal heeft uitzonderlijk werk geleverd waarbij tenminste één kernwaarde van DataByte sterk tot uiting is gekomen.

Onze zes kernwaarden zijn niet verzonnen, maar ze zijn ontdekt door klanten die werken met de deskundige en gedreven medewerkers van DataByte. Klanten vinden de kernwaarden terug in ons gedrag:

DataByte

Begin 2015 zijn de kernwaarden van DataByte vastgesteld. Peter Bijker, directeur bij DataByte, geeft aan: “Ze zijn typerend voor hoe wij werken, wat wij belangrijk vinden en wat ons drijft.”

Op de vraag waarom het zo belangrijk is dat medewerkers deze kernwaarden uiten, stelt Peter: “De kernwaarden zijn een onderdeel van de identiteit van DataByte. Dit zijn de waarden die wij onze klanten tonen en hen willen laten voelen. Op basis hiervan is het de keuze aan (potentiële) klanten om te bepalen of wij bij hen passen.”

Enthousiast geworden?