VoIP van DataByte kan de groei van Van der Weij Assurantiën wel aan

Case

VoIP kan de groei van Van der Weij Assurantiën wel aan

Het toenemende aantal klanten uitstekend te woord staan

Van der Weij Assurantiën in Chaam werkt sinds kort met VoIP (Voice over IP) van DataByte, een cloud gebaseerde telefonie-oplossing. Bas van der Weij vertelt dat zijn medewerkers, die nu internettelefonie van DataByte gebruiken, het toenemende aantal klanten prima te woord kunnen staan.

Van der Weij Assurantiën in Chaam werkt sinds kort met VoIP (Voice over IP) van DataByte, een cloud gebaseerde telefonie-oplossing. Bas van der Weij vertelt dat zijn medewerkers, die nu internettelefonie van DataByte gebruiken, het toenemende aantal klanten prima te woord kunnen staan.

Over van der Weij Assurantiën

In 1984 begon Jos van der Weij met het helpen van klanten met hun schadeverzekeringen. Samen met zijn zoon Bas van der Weij richtte hij in 2005 een VOF op. In 2014 werd Bas van der Weij volledig eigenaar van het familiebedrijf Van der Weij Assurantiën. Inmiddels is het assurantiekantoor gespecialiseerd in verzekeringen, hypotheken, financiële zaken en belastingaangifte.

Financieel adviseur Bas zegt: “We adviseren onze klanten de oplossing die het beste bij hen past. Dat kan een specifieke verzekering zijn, maar ook voor de beste all inclusive pakketten kunnen onze klanten bij ons terecht.” Van der Weij Assurantiën is vandaag de dag hét assurantiekantoor in Chaam.

De telefonie van KPN was alles behalve handig

Van der Weij Assurantiën is de afgelopen jaren gegroeid met twintig procent per jaar. Het klantenaantal is toegenomen, er zijn meer medewerkers aangenomen en onlangs is het kantoor verhuisd naar een grotere locatie. Die groei vroeg ook een aanpassing in de telefonische communicatie tussen de medewerkers en de klanten. Bas vertelt: “We zijn continu in contact met onze klanten, naast persoonlijke afspraken, maakt de telefoon regelmatig overuren.”

Bas vervolgt: “Onze telefonie was aangesloten bij KPN, maar dat werkte niet efficiënt. Het doorverbinden haperde, telefoongesprekken werden verbroken en de instellingen van onze telefooncentrale waren ingewikkeld. Deze manier was niet werkbaar; het was niet klantvriendelijk en medewerkers raakten geïrriteerd.”

Voice over IP van DataByte werkt uiteindelijk perfect

Via zijn klant hoorde Bas van DataByte. Deze klant werkt bij een groot bedrijf op de ICT-afdeling die diensten afneemt van DataByte. Bas licht toe: “Deze zakelijke ondernemer had goede ervaringen met DataByte. We raakten aan de praat en hij raadde mij aan contact op te nemen voor dit telefonieprobleem.” Zodoende regelde DataByte vlak na de verhuizing van Van der Weij Assurantiën op 6 oktober 2017 zakelijke internettelefonie: een goede wifiverbinding, een ingerichte desktopapplicatie en draadloze headsets.”

De headsets die waren geleverd, bleken aanvankelijk niet naar wens te functioneren en werden snel vervangen. Bas blikt terug: “Er kwam geen goed geluid uit de headsets. De specialisten van DataByte hebben dit meteen opgelost door ze kosteloos te vervangen met een ander type. Het geluid is nu perfect. Dankzij VoIP van DataByte verloopt de communicatie met onze klanten prima.”

DataByte loste het probleem meteen op

Bas is tevreden over DataByte. “Kijk, VoIP bellen moet je eerst uitproberen. Het is altijd een kwestie van afstemmen en opnieuw testen, net zolang tot het werkt. Dat was bij ons ook het geval met die niet goed functionerende headsets. Gelukkig heeft DataByte heel kordaat opgetreden. Er werd meteen een goede, solide oplossing bedacht waar ik wel tevreden over ben. Dat is wat ik zoek in een ICT-bedrijf, deskundigen die meedenken en klaarstaan voor hun klant,” aldus eigenaar Bas.

Diensten bij Van der Weij Assurantiën