Toyota de Jonge: Efficiënter werken door het netwerk te vervangen

Case

Toyota de Jonge:

Efficiënter werken door het netwerk te vervangen

Ons netwerk stond er al vijf jaar en wij wilden graag de volgende stap zetten: efficiënter werken en daardoor onze klanten nog beter bedienen

Waarom Toyota de Jonge voor DataByte kiest

  • Deskundigheid van de DataByte-medewerkers.
  • Uitstekende bereikbaarheid.
  • Goede oplossingen voor de vraagstukken.

Waarom Toyota de Jonge voor DataByte kiest

  • Deskundigheid van de DataByte-medewerkers.
  • Uitstekende bereikbaarheid.
  • Goede oplossingen voor de vraagstukken.

Over Toyota de Jonge

“Toyota de Jonge is een autodealer van, de naam zegt het al, het merk Toyota”, zegt Peter de Jonge, Directeur van Toyota de Jonge. Hij vervolgt: “We hebben twee vestigingen: één in Goes en één in Vlissingen met in totaal twintig medewerkers.” Toyota de Jonge verkoopt zowel nieuwe auto’s als occasions.

Toyota de Jonge en DataByte zijn al ruim tien jaar partners. Peter: “Via mijn netwerk in de automotive-branche ben ik met DataByte in contact gekomen. Ik heb al tien jaar uitstekend contact met DataByte. En mochten er onverhoopt problemen zijn, dan doet DataByte er alles aan om deze zo snel mogelijk op te lossen. DataByte is altijd bereikbaar om haar kennis te delen.”

De gehele ICT-infrastructuur van Toyota de Jonge wordt door DataByte verzorgd. “Naast hardware als computers, routers en printers ligt er ook een glasvezelverbinding tussen de vestigingen in Goes en Vlissingen, waarmee die twee vestigingen via een razendsnelle verbinding met elkaar in contact staan”, zegt Peter.

Het project: servermigratie

“Ons netwerk stond er al vijf jaar en wij wilden graag de volgende stap zetten: efficiënter werken en daardoor onze klanten nog beter bedienen”, aldus Peter. De huidige hardware kon die stap niet aan en moest dus vervangen worden. Om de snelheid te garanderen, zijn naast de servers ook de routers vervangen. Peter: “Toen hebben we er voor gekozen om beide vestigingen in één keer klaar te stomen voor de toekomst en de ICT-infrastructuur in zijn geheel te vervangen.”

“Het contact met DataByte is heel goed, zowel de helpdesk als de vaste contactpersoon is altijd bereikbaar en helpt ons ook écht verder”, zegt Peter. Hij vervolgt: “Daarnaast weten de medewerkers van DataByte ook waarover ze praten. Zij hebben ons onafhankelijk advies gegeven met een heldere argumentatie. Ik heb mede daardoor heel veel vertrouwen in DataByte als bedrijf.”

Werken met de nieuwe techniek

Peter: “Naast dat de snellere internetverbinding er voor gaat zorgen dat we sneller kunnen internetten en e-mailen, gaat door de vernieuwde ICT-infrastructuur ons offertesysteem razendsnel werken. Hier heeft het hele bedrijf profijt van: van de monteurs tot de verkopers en natuurlijk uiteindelijk de klant.”

Diensten bij Toyota de Jonge