Thomas | medewerker van de maand september 2020

Inspiratie: werken bij

Medewerker van de maand

  • Thomas Mulder
  • Leestijd: 5 minuten
  • 14-9-2020

Medewerker van de maand september 2020

Op maar liefst 4 kernwaarden is Thomas (Accountmanager) genomineerd: blijven ontwikkelen, initiatief nemen, collectief willen winnen en betrokken! Reden genoeg om uitgebreid met hem te spreken.

Genomineerd door een andere afdeling

De coaches van onze Infra afdeling nomineerde Thomas: ‘’Thomas is enorm betrokken bij zijn klanten. Niets ontgaat hem en als hij kritische vragen heeft dan is hij ook niet bang om deze te stellen. Hij zoekt graag collega’s op om samen te werken en zo het beste voor onze klanten te kunnen leveren.’’ Dat de coaches mij hebben genomineerd, maakt de nominatie wel extra bijzonder vertelt Thomas.

Omdat Infra en Sales totaal verschillende afdelingen zijn. Onze belangen in de uitvoering van ons werk zijn niet altijd hetzelfde. Ik probeer daar een brug tussen te slaan en dan is deze uitverkiezing wel de bevestiging dat mijn inspanningen door hen gewaardeerd worden.

Wat bedoel je met belangen zijn niet altijd hetzelfde?

Sales wil graag dat het voor de klant snel en eenvoudig wordt opgelost en techniek kijkt vanuit de oplossing of iets toepasbaar is en gaat werken. Dat botst soms en dan moet je op zoek naar wat het beste is voor alle partijen.

Is dat moeilijk ‘de brug slaan’?

Ik heb ooit ergens gelezen, dat iedereen naar zijn werk gaat om goed werk te leveren. Het draait bij ons om het succesvol maken van de klant, dus uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde bereiken. Dan is het daarna een kwestie van de juiste weg vinden. Soms is dat lastig, soms moeten we langs de Mont Ventoux of de Périphérique. Op andere momenten makkelijker, dan gaan we langs de A4 😊

Was het een leuke verrassing Medewerker van de Maand?

Een echte verrassing. Jeffrey (Coach Infra) kwam me halen, met de vraag ‘kan je even komen, we moeten het over een aantal van je klanten hebben in het coachoverleg’. Ik dacht oh nee, niet net voor mijn vakantie… Maar heel leuk, op een gegeven moment werd het me wel duidelijk dat het positief was.

Wat vind je leuk aan werken bij DataByte?

Veel, sowieso de ontwikkelingsmogelijkheden die hier geboden worden. De rugzakjes (kansen) die hier door het pand liggen die je op je rug kan binden. Ik zie heel veel potentieel en kansen. Dingen die collega’s ontwikkelen of vertellen vanuit enthousiasme die probeer ik door te vertalen naar toegevoegde waarde voor klanten. En de collega’s onderling, dat is gewoon top.

Tip voor anderen (om succesvol te zijn binnen DataByte of om medewerker van de maand te worden)

Durf kansen aan te pakken en net dat stapje buiten je comfortzone te zetten. Makkelijk om er nu achteraf over te praten. Maar het was voor mij echt lastig, om van binnendienst door te groeien naar accountmanager. Vooral mijn opleiding heeft daarbij geholpen, daar heb ik geleerd om wat extraverter te zijn en wat meer van me te laten horen. Ik ben daardoor zelfverzekerder, dat is belangrijk voor een accountmanager. Die stap durven zetten, die opleiding gaan volgen, dat vertrouwen in jezelf houden, dat is belangrijk.

Enthousiast geworden?
Meer weten?

Neem contact met ons op!