Horesca Lieferink

Horesca Lieferink: Voorbereid op incidenten

DataByte en fundaments

Horesca Lieferink

Voorbereid op incidenten

“Door de uitstekende service van DataByte maak ik me geen zorgen meer over incidenten.”

Toen in 2019 de ICT-omgeving van Horesca Lieferink vernieuwd moest worden, was dat hét moment voor de start van een samenwerking met DataByte. Om in te spelen op de dreiging van incidenten, maken ze bij Lieferink sinds kort ook gebruik van de diensten Back-up as a Service (BaaS) en Disaster Recovery as a service (DRaaS). Deze diensten worden aangeboden in samenwerking met Fundaments (onderdeel van Interstellar). Irma Renes (Operationeel Manager Horesca Lieferink) vertelt enthousiast over BaaS en DRaaS en hoe ze de dienstverlening van DataByte ervaart.

Over Horesca Lieferink

Horesca Lieferink is al meer dan 60 jaar een begrip in de regionale markt met vestigingen in Twello, Raamsdonksveer en Zeist. Als écht familiebedrijf is Horesca Lieferink gespecialiseerd in de leveringen van een compleet assortiment food en non-food artikelen. Voor restaurants, fastfoodbedrijven, instellingen, (sport)kantines en recreatiebedrijven zijn zij de dagelijkse leverancier van een totaalpakket. Horesca Lieferink bezorgt met hun eigen wagenpark en vaste chauffeurs.

Ruimte voor vernieuwing

Toen Horesca Lieferink er in 2019 voor koos om samen te werken met een ICT-partner, was Irma eerst twijfelachtig of dit wel een goede keuze was. Is dat wel nodig, het beheer overdragen? Achteraf kan Irma er om lachen en is ze heel blij met de keuze om een samenwerking met DataByte aan te gaan.

“Als je de hele omgeving moet vernieuwen, is dat hét moment voor een frisse start en vernieuwing. Al heel lang deed ik alles op het gebied van ICT binnen Horesca Lieferink zelf. Het voelde daarom in het begin wat onwennig om het beheer over te dragen. Tijdens het eerste gesprek dat ik met de medewerkers van DataByte had, gaven zij me direct een vertrouwd gevoel. Dat heeft er onder andere voor gezorgd dat de keuze tijdens het offertetraject op DataByte is gevallen. Gaandeweg heb ik heel veel geleerd van de medewerkers van DataByte. Dit maakt het een leuke samenwerking, die ik nu dus ook als heel prettig ervaar.”

Specialisten met de juiste kennis

Irma vertelt: “De eerste keer dat ik de Servicedesk belde, was ik onder indruk van de kennis van de Engineers. Ze konden me meteen een antwoord geven. Dat doet DataByte heel slim, ze matchen het kennisniveau van de klant met de medewerkers van de Servicedesk. Toen ik ervaarde hoe prettig dat was, besefte ik me dat het juist heel fijn is om ontzorgd te worden.”

Als de Servicedesk Engineers klanten helpen, wordt diegene daarna gevraagd een beoordeling over het afgesloten ticket in te vullen. Irma vertelt hierover: “Ik geef de Servicedesk Engineers eigenlijk altijd een ‘goed’ of ‘uitmuntend’. Ik hou er wel van dat de Servicedesk van DataByte niet zo formeel is, de medewerkers tonen echt interesse en hebben daarnaast ook veel inhoudelijke kennis. Ze betrekken me bij de oplossing en hierdoor houd ik controle en leer ik zelf ook nog veel bij.”

Back-up gaat altijd door

“Eerst nam ik elke dag tapes met back-ups mee naar huis”, vertelt Irma. “Het is wel lekker dat dit met de BaaS-oplossing niet meer nodig is. Het is ook een goed gevoel dat we een back-up buitenshuis hebben, die beschikbaar is als er bijvoorbeeld brand uitbreekt. Ik krijg regelmatig rapporten uit de monitoring binnen over de back-ups en ik kan alles terugvinden. Als ik nu een dag vrij ben, gaat het allemaal gewoon door en hoef ik geen tapes over te dragen of iets dergelijks. Dat is een prettig gevoel.”

Voorbereid op incidenten met DRaaS

Naast BaaS neemt Horesca Lieferink ook DRaaS af. Op die manier zijn zij naast de goede beveiliging op werkplekken met de managed EDR-oplossing van SentinelOne ook goed voorbereid wanneer er toch incidenten zouden plaatsvinden.
Irma vertelt hierover: “Ik was al langer op zoek naar een Disaster Recovery oplossing. De vestigingen in Raamsdonksveer en Zeist draaien op de servers in Twello, dus als er hier bijvoorbeeld brand of stroomuitval is, dan houdt dat eigenlijk in dat alles stil komt te liggen. Nu hebben we een noodscenario draaien bij Fundaments. Als de omgeving in Twello om wat voor reden dan ook uitvalt, kan iedereen gewoon verder werken in deze recovery omgeving. Met DRaaS blijven we altijd in de lucht en kunnen we blijven uitleveren aan onze klanten. Het is fijn dat deze oplossing er is en ik die zorgen nu ook los kan laten.”

Over de samenwerking binnen Interstellar

Over de DRaaS-oplossing heeft Irma gesproken met adviseurs van DataByte én Fundaments “Dit gesprek gaf vertrouwen, omdat ik goed advies en uitleg kreeg en merkte dat er veel technische kennis aanwezig is. Voor mij blijft DataByte het aanspreekpunt. Fundaments is onderdeel van Interstellar en ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het goed geregeld is. Het traject is heel vlot en vlekkeloos verlopen, dus ik ben er zeker enthousiast over.”

Meer over onze dienstverlening bij Horesca Lieferink: