Stage ICT Engineer (tweede lijns)

Werken bij Databyte: vacature

Stage ICT Engineer (tweede lijns)

   40 uur per week     
   200 (mbo) / 250 (hbo) per maand     
   Steenbergen

Stage ICT Engineer (tweede lijns)

Ben jij opzoek naar een stage waarin jij jezelf in de volle breedte, op het gebied van ICT, kunt ontwikkelen? Dan is stagelopen op onze Servicedesk iets voor jou!

Geen dag is hetzelfde. Je draait volledig mee met onze 2e lijns Engineers, zo krijg jij veel diverse ICT omgevingen onder ogen. Op de Servicedesk ben jij de vraagbaak voor onze klanten. Je behandelt service requests, changes, functionele vragen en lost storingen op. Het doel; technische uitdagingen oplossen voordat onze klanten hier hinder van ondervinden. Dit alles doe jij niet alleen, maar met je collega’s. Tijdens jouw stage krijg je constante begeleiding, afhankelijk van jouw interesses en snelheid bouwen we steeds jouw verantwoordelijkheden uit.

Pas jij bij DataByte? Grote kans dat we jou na afloop van jouw stage een baan aanbieden.

Wat ga je bij ons leren?

  • Veel techniek: Je leert werken met onder andere Citrix, VMware, H-V, Sonicwall, Switching, Vlans, back up software, Google Cloud, Azure en Office 365.
  • ITIL in de praktijk: Je leert werken met tickets volgens het ITIL principe.
  • Klantgerichte en communicatieve vaardigheden: zowel schriftelijk via de tickets, als mondeling aan de telefoon.

Wat vragen wij

  • Je zit in het laatste jaar van een MBO ICT opleiding niveau 3 of 4 of je bent bezig met je HBO ICT opleiding.
  • Je bent communicatief vaardig, leergierig en een team player.
  • Je bent ten minste 32 uur per week beschikbaar, voor minimaal 5 maanden. Een volledig schooljaar is een pre.
    • € 200,- stagevergoeding bij een fulltime MBO stage per maand.
    • € 250,- stagevergoeding bij een fulltime HBO stage per maand.
  • Woorden als klantgerichtheid, oplossingsgericht, assertiviteit en stressbestendigheid typeren jou, waardoor jij helemaal op je plek zit bij onze afdeling Infra!

Doorgroeimogelijkheden

Vanaf onze Servicedesk kun je binnen DataByte op talloze manieren doorgroeien. Hieronder een aantal voorbeelden van de doorgroei mogelijkheden:

Senior Servicedesk Engineer
Wil je doorgroeien naar Senior Servicedesk Engineer en jezelf op de Servicedesk ontwikkelen? Dat zien wij natuurlijk graag! Pak steeds moeilijkere tickets op en verdiep je in de ICT omgevingen van onze klanten. Coach nieuwe Engineers en laat zien dat jij vraagbaak bent voor het team.

Netwerk Engineer
Door de basis te leren op onze Servicedesk kan jij op jouw tempo doorgroeien naar Storingsengineer! Als Storingsengineer ga jij naar de klant toe wanneer er een kritische storing is en de Servicedesk er remote niet uit komt. Dit doe je 3 tot 6 maanden, waarna jij klaar bent voor de volgende stap: Netwerk Engineer!

Functioneel Beheerder
De Functioneel Beheerder komt regelmatig bij de klant op locatie. Je bent op de hoogte van de bedrijfsprocessen van onze klanten. Ook ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent Microsoft365: Teams, SharePoint zodat jij de klant kan ondersteunen en adviseren. Dit loopt uiteen van bijvoorbeeld een declaratieproces tot aan het aanmaken van vooraf ingerichte SharePoint sites.

Interesse?
Meer weten?

Neem contact met ons op!

Sollicitatieprocedure

Solliciteren

Met één druk op de knop!

Kennismaking

Jij past bij DataByte!

Welkom

Jij geeft ICT een gezicht!

Kom jij ons team versterken?

Misschien ook interessant voor jou?

Bekijk ook onderstaande vacatures.