Vacature | Servicedesk Engineer

Werken bij Databyte: vacature

Servicedesk Engineer (2e lijns)

   32-40 uur per week     

   Steenbergen

Servicedesk Engineer

Zet jij jouw leergierigheid en proactiviteit om naar oplossingen voor onze klanten?
Dan is deze vacature iets voor jou!

Geen dag is hetzelfde. Op de Servicedesk ben jij de vraagbaak voor onze klanten. Je behandelt service requests, changes, functionele vragen en lost storingen op. Het doel? De technische uitdagingen oplossen voordat onze klanten hier hinder van ondervinden. Echt waarde toevoegen met ICT. Dit alles doe jij niet alleen, maar samen met het team.

Wat wij vragen

  • Je beschikt over een afgeronde MBO niveau 3 of niveau 4 diploma in de richting van ICT.
  • Je bent communicatief sterk. Door de juiste vragen te stellen, achterhaal jij de kern van het probleem en weet je je gesprekspartner duidelijk en rustig van een antwoord te voorzien.
  • Je bent initiatiefrijk en proactief. Jij weet kansen naar je toe te trekken en stopt niet met zoeken tot je een oplossing hebt gevonden.
  • De talenten klantgerichtheid, oplossingsgericht, assertief en stressbestendig typeren jou, waardoor jij helemaal op je plek zit bij onze afdeling Infra!
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wat wij bieden

  • Een functie waarin je veel vrijheid en verantwoordelijkheid hebt.
  • Een omgeving waar je je in kunt ontwikkelen en hier volop de mogelijkheden voor krijgt. Vanuit deze functie kun je binnen DataByte verschillende kanten op doorgroeien.
  • Een informele en open werksfeer, met hele leuke en gemotiveerde collega’s.
  • Een laptop naar keuze, zodat jij jouw werk zo goed mogelijk kunt uitvoeren.

Leerpaden

De servicedesk is de zogenoemde kweekvijver van DataByte. Een eerste functie voordat collega’s zichzelf in andere functies verder door ontwikkelen. Onderstaand een aantal veelvoorkomende leerpaden.

Senior Servicedesk Engineer
Zit jij op de Servicedesk helemaal op je plek? Dat verbaast ons niets. In de rol van Senior Servicedesk Engineer verdiep jij je in de complexere ICT omgevingen. Ben jij vraagbaak voor het hele team en coach nieuwe Engineers binnen het team.

Netwerk Engineer
Door de basis te leren op onze Servicedesk kan jij op jouw tempo doorgroeien naar Storingsengineer! Als Storingsengineer ga jij naar de klant toe wanneer er een kritische storing is en de Servicedesk er remote niet uit komt. Dit doe je ongeveer 6 maanden, waarna jij de volgende stap maakt: Netwerk Engineer!

Functioneel Beheerder
Vanuit de Servicedesk kun jij ook doorgroeien naar Functioneel Beheerder. Als  Functioneel Beheerder kom je regelmatig bij klanten op locatie. Je bent bekend met de bedrijfsprocessen van onze klanten. Daarnaast ben jij ook bij met de nieuwste ontwikkelingen en trends rondom Microsoft365: Teams, SharePoint. Jij ondersteunt en adviseert over het inzetten van ICT om hun interne bedrijfsprocessen te optimaliseren. 

Interesse?
Meer weten?

Neem contact met ons op!

Sollicitatieprocedure

Solliciteren

Met één druk op de knop!

1e gesprek

Jij past bij de afdeling!

Meelopen

De functie is een match!

2e gesprek

Jouw talenten in kaart!

Welkom

Jij geeft ICT een gezicht!

Kom jij ons team versterken?

Misschien ook interessant voor jou?