Mathieu | medewerker van de maand november 2020

Inspiratie: werken bij

Medewerker
van de maand

  • Mathieu Berger
  • Leestijd: 2 minuten
  • 06-11-2020

Medewerker van de maand november 2020

Jeffrey (Coach en IT Manager) nomineerde Mathieu op de kernwaarde ‘Blijven ontwikkelen’: “Mathieu weet met zijn beïnvloedende talenten zijn collega’s te motiveren. Hij werkt ontzettend zelfstandig en ontwikkelt zich in snel tempo.”

Was het een leuke verrassing?

Mathieu: Ja, ik had het niet verwacht! Ik was een probleem bij de eerstelijns aan het oplossen toen Jeffrey me vroeg of ik even tijd had. Ik zei gelijk: moet ik me ergens zorgen over maken? Jeffrey zei: ja, kom maar even mee, hier is je ontslagbrief. Toen liet hij gelukkig al snel mijn Medewerker van de maand-oorkonde zien. Ik ben blij dat Jeffrey mijn coach is, we passen goed bij elkaar.

Wat heb je ervoor moeten doen om Medewerker van de maand te worden?

Ik ben bewust gaan werken aan mijn gedrag, heb collega’s om feedback gevraagd over wat ik wel en niet goed deed. Nee, zelfreflectie en iets aan je gedrag doen is niet makkelijk. Het accepteren was voor mij niet moeilijk, want ik weet dat ik zo ben. Het moeilijkste was herkennen wanneer het gebeurde en hier een andere actie aan koppelen.

Blijkbaar is dat goed gelukt, anders was ik geen hierop medewerker van de maand geworden 😊 Er werd verder gezegd dat ik een voorbeeld ben voor collega’s qua communicatie, dat ik leergierig ben, snel dingen leer en zaken naar me toe trek.

Wat is jouw volgende stap?

Ik wil naar buiten toe, omdat ik dan meer afwisseling in mijn dag heb en direct contact met klanten heb in plaats van via de telefoon. Dan kan je veel beter een relatie opbouwen. Ik heb hier begin van het jaar met Jeffrey over gesproken en krijg sindsdien ook meer escalaties en meer afwisseling.

Wat vind je leuk aan werken bij DataByte?

De afwisseling en het team; we hebben dezelfde humor.

Wat zijn jouw tips voor anderen om succesvol te zijn binnen DataByte?

Verantwoordelijkheid nemen. Dat lijkt simpel, maar als je een moeilijk gesprek krijgt dan is uitstellen makkelijker dan doorpakken. Je moet het gewoon doen. En als een ticket op je naam staat en het is om 5 uur niet klaar, dan ga je niet naar huis maar zorg je voor een oplossing. Vroeger op school was ik een uitsteller, maar op het werk heb ik mezelf aangeleerd om dat niet te doen.

Enthousiast geworden?
Meer weten?

Neem contact met ons op!