IT projectaanpak: zo gaan we voor u aan de slag

Inspiratie: nieuws

IT projectaanpak: zo gaan we voor u aan de slag

  • Ciska van den Brink, Content Manager
  • Leestijd: 2 minuten
  • 13-02-2018

Onze projectaanpak focust op duidelijke communicatie.

Een vast team, speciaal samengesteld per project, draagt zorg om het IT project goed bij u op te leveren. We hebben onze projectaanpak opgesplitst in vijf fases. Hoe we dat precies doen hebben we inzichtelijk gemaakt in onderstaande stappenplan.

Stap 1: Functioneel ontwerp

We beginnen altijd met een functioneel ontwerp. Onze pre-sales consultant en accountmanager gaat met u in gesprek, bijvoorbeeld door middel van een Solution Design Workshop. Hierin kijken we samen welke IT-oplossing het beste past bij uw organisatie en waar u in de toekomst naar toe wil. Zo weten we zeker dat de investering die u straks doet, ook klaar is voor de toekomst en de groei van uw organisatie. De consultant schrijft daarvoor een advies en maakt een begroting.

Stap 2: Technisch ontwerp

Gaat u akkoord met het advies en de begroting, dan komt u in de technische ontwerpfase. Er vindt bij ons intern een kick-off moment plaats waarin we een ICT plan van aanpak maken. Daarin beschrijven we in detail hoe we het functioneel ontwerp gaan uitvoeren. Daarin definiëren we ook de geschatte uren die we gaan maken. We stemmen het plan van aanpak met u af en daarna plant één van de dames van de planning het project met u in.

Stap 3: Installatie en migratie

De grootste stap en het belangrijkst voor u en uw collega’s: de installatie en migratie. Van te voren wordt met u afgesproken wanneer we langskomen en wat we gaan doen. Belangrijk voor u en uw collega’s is natuurlijk dat jullie gewoon ongemerkt door kunnen werken tijdens de installatie en migratie. Daarom kunnen onze engineers sommige werkzaamheden ook buiten werktijden uitvoeren.

Stap 4: Oplevering, maar alleen als je 100% tevreden bent

We hebben maar één doel: uw verwachtingen overtreffen. In de oplevering en nazorg fase stelt de engineer samen met u een opleverdocument op. We tekenen dit samen, maar alleen als u 100% tevreden bent.

Onze Klanttevredenheidsmedewerker belt nadat het opleverdocument is ondertekend. Zij evalueert het project met u en kijkt wat wij volgende keer beter kunnen doen. Want wij kunnen alleen uw verwachtingen overtreffen als we leren van onze verbeterpunten.

Stap 5: Beheer en onderhoud

Na de oplevering komt u in beheerfase. Uw vaste engineer en accountmanager komen periodiek bij u op gesprek om te analyseren hoe het verloopt, dit heet ook wel onze grip methode.

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor de nieuwsbrief!