Shirley vertelt | Werken als Helpdesk Medewerker Zorg

Inspiratie: werken bij

Werken als Helpdesk Medewerker Zorg

  • Monica Rommelse
  • Leestijd: 2 minuten
  • 25-1-2022

Shirley vertelt over haar eerste maand

Shirley is in december gestart als Helpdesk Medewerk Zorg. Ze vertelt over hoe je zonder ICT-opleiding ook succesvol kunt zijn als Helpdesk Medewerker voor zorgklanten.

Hoe is je eerste maand binnen DataByte gegaan?

Heel goed, in het begin was het wel wennen. Ik heb op de klantenservice van een grote telefonieaanbieder gewerkt. Het fijne van DataByte vind ik dat het veel persoonlijker en laagdrempeliger is.

Wat houden je werkzaamheden in?

Ik bedien een grote klant in de zorg met 2.500 eindgebruikers. Zorgmedewerkers/gebruikers bellen op met vragen of problemen. Het is enorm divers. Wij zijn het Single Point of Contact (SPOC rol), dit betekent dat de klant ons altijd belt met ICT-vragen en wij het vervolgens regelen.

Hierbij kan je denken aan meldingen van printproblemen tot het aanmaken van nieuwe accounts. Ik bel met zorgmedewerkers en kijk met ze mee. Alles om ze zo goed mogelijk te helpen wanneer ze ergens tegenaan lopen. Denk hierbij aan het regelen van de toegang van tags voor ruimtes, maar ook het bestellen van spullen zoals telefoons, cartridges en accessoires. Het is eigenlijk geen hele technische functie, want alle technische problemen zet ik door naar leveranciers. Ik ben als Helpdesk Medewerker Zorg de schakel tussen de klant en de leveranciers.

60% van mijn dag zit ik aan de telefoon. Ik spreek veel verschillende mensen, van zorgmedewerkers tot aan de raad van bestuur. Die diversiteit en verantwoordelijkheid vind ik heel leuk.

Wat vind je het leukst aan de functie?

De waardering die ik van de klant krijg, dat ik er ben om de klanten en eindgebruikers te helpen en blij te maken. Het enthousiasme hoor ik vaak door de telefoon als ik iemand goed heb geholpen. Daarnaast zie ik ook bij mezelf vooruitgang en ben ik erg productief.

Hoe bevalt het werken in de ICT-wereld tot nu toe?

Ik heb als enige van de afdeling geen ICT-opleiding gevolgd. Qua communicatie heb ik wel veel ervaring opgedaan bij mijn vorige werkgever. Het belangrijkste voor deze functie is dat je graag klanten wilt helpen en dat je beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Het is niet erg als je geen afgeronde ICT-opleiding hebt, als je passie hebt voor ICT en je wilt graag mensen helpen met het oplossen van problemen dan is de functie van Helpdesk Medewerker Zorg iets voor jou!

Ook werken als Helpdesk Medewerker Zorg?

Magazine DataByte
Meer weten?

Neem contact op met Monica!