Servicedesk Engineer

Ruud vertelt | Mijn ontwikkeling als Engineer staat nooit stil

Inspiratie: werken bij

Ontwikkeling als
Engineer staat nooit stil

  • Ruud Bastianen
  • Leestijd: 2 minuten
  • 04-11-2020

Een belangrijk onderdeel van ons dagelijks werk

Start je bij DataByte als Engineer, op de Servicedesk of direct bij klanten, dan is jouw ontwikkeling een belangrijk onderdeel van het dagelijks werk. Want, de wereld van ICT staat nooit stil en jouw ontwikkeling? Die dus zeker ook niet. Hoe dit er in de praktijk uitziet? Ruud (IT Beheerder) vertelt.

Diversiteit aan werkzaamheden

Eigenlijk gaat mijn ontwikkeling als Engineer heel natuurlijk. Ik werk nu een jaar bij DataByte als IT Beheerder en het bevalt me enorm goed. Als Engineer kom ik bij verschillende klanten over de vloer voor een diversiteit aan werkzaamheden. Dit zorgt ervoor dat ik dagelijks in de praktijk nieuwe dingen leer.

Het is geen trucje

Het belangrijkste voor mij is dat ik uitdaging blijf houden. Dat mijn werk geen ‘trucje’ is. Hoewel dat voor mij hier onmogelijk lijkt, heb ik ook dingen zelf in de hand.

Wat wil ik? Hoe wil ik het bereiken? Naast mijn werk als IT Beheerder, ben ik ook bezig met mijn hbo opleiding Business & IT bachelor. Hier, hoop ik, eind van het jaar mijn bachelor voor te halen. Dit is een mooie theoretische aanvulling en invalshoek op mijn dagelijkse werkzaamheden.

Maandelijkse gesprekken met mijn coach

Maandelijks spreek ik met mijn coach. Mijn ontwikkeling is in deze gesprekken een groot onderdeel. Is er iets wat mij interessant lijkt? Als ik mijn interesses kenbaar maak, dan wordt er door DataByte gekeken hoe we elkaar hierin kunnen vinden. Ik heb veel diverse klanten en werkzaamheden. Zo voer ik de ene dag systeembeheer uit voor een industrieel bedrijf en werk ik de volgende dag aan een outsourcing project op de servicedesk van een zorgorganisatie.

Door steeds nieuwe uitdagingen aan te gaan, doe ik de praktijk veel kennis op in een korte tijd. Soms is het confronterend, als ik het antwoord niet direct weet. Als ik ergens tegen aanloop, dan kan ik gelukkig altijd op de rest van mijn collega Engineers terugvallen als vraagbaak. Zo wordt ik weer op weg geholpen en kan ik weer door.

Het mooiste zijn de complimenten van klanten of positieve feedback van mijn collega’s!

Enthousiast geworden?
Magazine DataByte
Meer weten?

Neem contact op met Monica!