Anita medewerker van het kwartaal

Mathieu vertelt | Medewerker van het kwartaal Q2-2021

Inspiratie: werken bij

Medewerker van het kwartaal Q2-2021

  • John de Jongh
  • Leestijd: 2 minuten
  • 3-8-2021

Mathieu benoemd tot medewerker van het kwartaal Q2-2021

Servicedesk manager Dennis én IT-manager Jeffrey nomineerden servicedesk medewerker Mathieu voor medewerker van het kwartaal, omdat zij vinden dat hij de afgelopen periode veel verantwoordelijkheid heeft gedragen en bewonderingswaardig werk heeft verricht.

Directeur John de Jongh ging met Mathieu in gesprek over zijn benoeming tot medewerker van het kwartaal Q2-2021.

Wat is de reden dat je genomineerd bent?

Vanuit Dennis:
De manier waarop Mathieu de afgelopen 6 tot 9 maanden, zo goed als in zijn eentje, de eerstelijns support heeft gedaan voor een nieuwe klant, is echt fantastisch en bewonderingswaardig. De verantwoordelijkheid die hij pakte, hoe hij altijd in de lead bleef, de klant begrijpt, hoe de klant hem waardeert, etc. Voor mij persoonlijk heeft hij er de afgelopen maanden echt bovenuit gestoken. Hij heeft gedurende het hele project doorgezet, voor ons en voor de klant.

Vanuit Jeffrey:
De inzet van Mathieu afgelopen tijd valt echt wel onder het stukje betrokken, collectief willen winnen en trots. Mathieu heeft een negatieve ervaring in werkzaamheden omgebogen om de job toch te klaren. De manier waarop hij hiermee omgegaan is (de overleggen intern op eigen initiatief), is top. Het siert Mathieu om dit bespreekbaar te maken, wat de trots voor DataByte goed aangeeft.

Wat bedoelde Jeffrey met deze ervaring?

Die negatieve ervaring was het vele werk bij een grote klant (70 tickets per dag is daar normaal) en met kerst zat ik alleen in een pand in Waalwijk. Dat heb ik toch voor mezelf omgebogen door vooral te blijven hameren op procesverbetering intern, een aantal lichtpuntjes te zien en daar steeds verder in vooruitgegaan. De verantwoordelijkheid die ik in dit project gekregen heb, kan ik erg waarderen en het is fijn om terug te kunnen kijken op wat we bereikt hebben bij de klant.

Wat vind je van de verkiezing?

Leuk natuurlijk, maar ik heb het zeker niet in mijn eentje gedaan. We hebben er met veel meer mensen aan gewerkt. Ik wil juist een bedankje geven aan het hele team, want als ik het alleen had moeten doen, dan had ik waarschijnlijk met een burn-out thuis gezeten…

Wie zaten in dat projectteam?

Iwan en Ruud hebben in het begin de intake van het project gedaan. Daarna heb ik een tijdje samen met Domenica gewerkt. Daarna zat ik tot en met april voornamelijk alleen. Gezien de drukte werd er toen wanneer mogelijk een engineer bij gepland, dit waren Albert-Jan, Iwan en Ruud. Nu werk ik met Davy en Bart op de servicedesk. En Bart Deijkers die me op allerlei manieren heeft geholpen om dingen voor elkaar te krijgen en dat nog steeds doet!

Wat zijn je huidige werkzaamheden?

Nu zit ik weer op lijn twee en uiteraard spring ik bij bij de klant als het nodig is.

Wat is voor jou de volgende stap en hoe ga jij jezelf verder ontwikkelen?

Ik doe nu dus weer tweedelijns, daar krijg ik nog steeds technisch uitdagende tickets. Verder wil ik graag groeien naar senior engineer binnen DataByte.

Wat vind je leuk aan werken bij DataByte?

Sowieso het team, lekker informeel, als er iets is kan je het ook uitspreken, zonder dat je er raar op aan wordt gekeken. Afwisseling in het werk, we hebben zowel kleine als grote klanten. En nu dus de verantwoordelijkheid van één van onze grootste klanten mogen dragen. Er zijn hier voldoende kansen om mezelf te ontwikkelen.

Wat is jouw gouden tip voor anderen om succesvol te zijn binnen DataByte of om medewerker van het kwartaal te worden?

De coaches omkopen op woensdagochtend, met worstenbrood om je te nomineren? Nee geintje. Best lastig, ik denk verantwoordelijkheid naar je toe trekken en uitdagingen aangaan.

Over medewerker van het kwartaal

Ieder kwartaal wordt een medewerker van DataByte benoemd tot ‘Medewerker van het kwartaal’. Een hele eer, want die titel krijg je niet zomaar. De medewerker van het kwartaal heeft uitzonderlijk werk geleverd waarbij tenminste één kernwaarde van DataByte sterk tot uiting is gekomen.

Onze zes kernwaarden zijn niet verzonnen, maar ze zijn ontdekt door klanten die werken met de deskundige en gedreven medewerkers van DataByte. Klanten vinden de kernwaarden terug in ons gedrag:

DataByte

Begin 2015 zijn de kernwaarden van DataByte vastgesteld. John de Jongh, directeur bij DataByte, geeft aan: “Ze zijn typerend voor hoe wij werken, wat wij belangrijk vinden en wat ons drijft.”

Op de vraag waarom het zo belangrijk is dat medewerkers deze kernwaarden uiten, stelt John: “De kernwaarden zijn een onderdeel van de identiteit van DataByte. Dit zijn de waarden die wij onze klanten tonen en hen willen laten voelen. Op basis hiervan is het de keuze aan (potentiële) klanten om te bepalen of wij bij hen passen.”

Enthousiast geworden?
Magazine DataByte
Meer weten?

Neem contact op met Monica!