Jacqueline verteld

Jacqueline vertelt | Medewerker van het kwartaal Q1-2021

Inspiratie: werken bij

Medewerker van het kwartaal Q1-2021

  • John de Jongh
  • Leestijd: 2 minuten
  • 26-4-2021

Jacqueline benoemd tot Medewerker van het kwartaal Q1-2021

Accountmanager Thomas nomineerde salessupport medewerker Jacqueline voor Medewerker van het kwartaal omdat hij vindt dat zij het afgelopen jaar enorm gegroeid is in het klantenteam.

Directeur John de Jongh ging met Jacqueline in gesprek over haar benoeming tot Medewerker van het kwartaal Q1-2021.

Jacqueline, vind jij ook dat je gegroeid bent in het klantenteam?

Ja, doordat we nu in een klantenteam werken, kan je niet meer kiezen wat je oppakt. Dus leer je letterlijk alles. Voorheen kwamen aanvragen in een algemene mailbox en werd het werk verdeeld in wat je kon en leuk vond. Meer vanuit expertise dus, nu is het veel breder. En tuurlijk kan ik terugvallen op collega’s, maar ik doordat ik steeds meer leer is dat steeds minder nodig.

Lees meer over onze klantenteams in deze blog.

Wat merkt de klant hiervan?

Ik heb beter en intensiever contact met klanten, ik kan sneller handelen. Ze komen nu ook veel vaker rechtstreeks bij mij. Dat geeft rust voor Thomas en ik vind het leuker, want het voelt nu veel meer dat het ook mijn klanten zijn.

Wat was het moeilijkste?

Thomas en ik waren de eersten die in een klantenteam gingen werken, dus dat is uitproberen. Je moet elkaar als team wel steeds beter leren begrijpen, zodat je aan halve zinnen genoeg hebt. Maar echt moeilijk vond ik het eigenlijk niet.

Wat maakt jullie een goed team?

We zijn allebei gestructureerd, goed op elkaar ingespeeld, allebei snel en tegelijkertijd ook perfectionistisch. Dat laatste is volgens mij voor Thomas ook het belangrijkste, dat hij me kan vertrouwen met de opdrachten en de klanten die mij rechtstreeks bellen.

Dus jullie waren de pilot en toen?

Toen ging de rest van de salesteams ook zo werken. Zij hebben alles overgenomen, onze werkwijze heb ik aan Amber en Eva overgedragen. Dus zij hadden een vliegende start.

Wat is de volgende stap en wat moet je daar voor doen?

Thomas krijgt steeds grotere klanten, dus daar blijf ik in meegroeien. Daarnaast komt er een nieuwe pilot aan, om ook de contract controles voor de klanten van mij en Thomas op te pakken. Dus dat ga ik als test de komende tijd uitvoeren.

Was het een leuke verrassing medewerker van het kwartaal?

Heel bijzonder, ik zit op de bank met mijn laptop op mijn schoot, de kwartaalbijeenkomst te volgen. Op een gegeven moment zei Peter, we gaan live naar Ciska en Róisín. Ik zie ze op het bruggetje bij mij in de buurt staan, ik zeg, dat kan niet. Ik zet mijn laptop weg, roep mijn dochter om te kijken. Toen werd er aangebeld en deed ik open, het was alsof Gaston voor mijn deur stond. Met de cheque en de bloemen, het was echt een verrassing, heel bijzonder.

Wat vind je leuk aan werken bij DataByte?

De collegialiteit, de vrijheid en het is gewoon een geweldig bedrijf.  Het voelt als thuiskomen, je kan hier lekker jezelf zijn.

Over Medewerker van het kwartaal

Ieder kwartaal wordt een medewerker van DataByte benoemd tot ‘Medewerker van het kwartaal’. Een hele eer, want die titel krijg je niet zomaar. De medewerker van het kwartaal heeft uitzonderlijk werk geleverd waarbij tenminste één kernwaarde van DataByte sterk tot uiting is gekomen.

Onze zes kernwaarden zijn niet verzonnen, maar ze zijn ontdekt door klanten die werken met de deskundige en gedreven medewerkers van DataByte. Klanten vinden de kernwaarden terug in ons gedrag:

Begin 2015 zijn de kernwaarden van DataByte vastgesteld. John de Jongh, directeur bij DataByte, geeft aan: “Ze zijn typerend voor hoe wij werken, wat wij belangrijk vinden en wat ons drijft.

Op de vraag waarom het zo belangrijk is dat medewerkers deze kernwaarden uiten, stelt John: “De kernwaarden zijn een onderdeel van de identiteit van DataByte. Dit zijn de waarden die wij onze klanten tonen en hen willen laten voelen. Op basis hiervan is het de keuze aan (potentiële) klanten om te bepalen of wij bij hen passen.”

Enthousiast geworden?
Magazine DataByte
Meer weten?

Neem contact op met Monica!