Medewerker van de maand

Erwin vertelt | Medewerker van het kwartaal Q4-2021

Inspiratie: werken bij

Medewerker van het kwartaal Q4-2021

  • Thijs Zantboer
  • Leestijd: 2 minuten
  • 17-2-2022

Erwin benoemd tot medewerker van het kwartaal Q4-2021

Door zijn tomeloze inzet, energie en vasthoudendheid is Erwin benoemd tot medewerker van het kwartaal. Deze eigenschappen van Erwin hebben er mede voor gezorgd dat de implementatie van ons nieuwe ERP-systeem succesvol is verlopen.

Directeur Peter Bijker ging met Erwin Rens in gesprek over zijn benoeming tot medewerker van het kwartaal Q4-2021.

Waar ben je het meest trots op?

De livegang van het ERP-systeem was voor mij het hoogtepunt. Dit was uiteraard een spannende stap.

“Je kan je zo druk maken als je wilt, maar dat heeft toch weinig zin.”

Heeft iemand je geholpen om dit te bereiken?

Natuurlijk heb ik dit niet alleen gedaan. De afdelingen binnendienst en finance hebben veel steun gegeven, daarnaast heeft Nick (Logistiek medewerker) ook een belangrijke rol gespeeld. Sinds Marleen (Controller) is komen werken bij DataByte is het finance-proces in een stroomversnelling terecht gekomen.

Welke toegevoegde waarde gaat de klant merken van ons nieuwe ERP?

In eerste instantie zal de klant niet direct verschil merken. Uiteindelijk zorgt het nieuwe ERP-systeem ervoor dat we interne processen nog beter onder controle zullen krijgen, waardoor we de klant sneller kunnen helpen.

Wat vind je van deze verkiezing?

Ik ben vereerd dat ik medewerker van het kwartaal ben geworden, doordat de verkiezing nu ieder kwartaal plaatsvind is het nóg specialer om verkozen te worden. Toch blijft het in mijn achterhoofd zitten dat ik het niet alleen heb gedaan.

Heb jij een goude tip voor de komende opvolger?

Mijn goude tip is: zet een stap extra zodat je positief opvalt binnen de organisatie. Net als bij voetbal moet je iets meer doen om jezelf in de kijker te spelen.

Over medewerker van het kwartaal

Ieder kwartaal wordt een medewerker van DataByte benoemd tot ‘Medewerker van het kwartaal’. Een hele eer, want die titel krijg je niet zomaar. De medewerker van het kwartaal heeft uitzonderlijk werk geleverd waarbij tenminste één kernwaarde van DataByte sterk tot uiting is gekomen.

Onze zes kernwaarden zijn niet verzonnen, maar ze zijn ontdekt door klanten die werken met de deskundige en gedreven medewerkers van DataByte. Klanten vinden de kernwaarden terug in ons gedrag:

DataByte

Begin 2015 zijn de kernwaarden van DataByte vastgesteld. Peter Bijker, directeur bij DataByte, geeft aan: “Ze zijn typerend voor hoe wij werken, wat wij belangrijk vinden en wat ons drijft.”

Op de vraag waarom het zo belangrijk is dat medewerkers deze kernwaarden uiten, stelt Peter: “De kernwaarden zijn een onderdeel van de identiteit van DataByte. Dit zijn de waarden die wij onze klanten tonen en hen willen laten voelen. Op basis hiervan is het de keuze aan (potentiële) klanten om te bepalen of wij bij hen passen.”

Medewerker van het kwartaal
Enthousiast geworden?