Anita medewerker van het kwartaal

Anita vertelt | Medewerker van het kwartaal Q3-2021

Inspiratie: werken bij

Medewerker van het kwartaal Q3-2021

  • John de Jongh
  • Leestijd: 2 minuten
  • 19-11-2021

Anita benoemd tot medewerker van het kwartaal Q3-2021

IT-manager Jeffrey, Senior Netwerk Engineer Arjan én Senior Project Engineer Jeroen nomineerden planning medewerker Anita voor medewerker van het kwartaal, omdat zij vinden dat ze een voorbeeld is voor anderen op de kernwaarde “Collectief willen winnen”.

Directeur John de Jongh ging met Anita in gesprek over haar benoeming tot medewerker van het kwartaal Q3-2021.

Het volgende heeft Anita op haar oorkonde kunnen teruglezen

Anita je bent medewerker van het kwartaal geworden van Q3, omdat je echt een voorbeeld bent voor anderen op de kernwaarde “Collectief willen winnen”.

We willen jou middels deze nominatie eens extra in het zonnetje zetten. Als planner loop je al een aantal maanden tegen flinke uitdagingen aan om projecten en taken in de overvolle agenda’s van ons Engineers te zetten. Van alle hoeken vanuit de organisatie krijg je verzoeken en heb je te maken met verschillende belangen, waarbij je helaas niet iedereen tevreden kan houden. Elke keer weer een hele prestatie om de planning weer rond te krijgen. Door je elke keer weer opnieuw in te zetten, goed te communiceren (duidelijk, zoals we dat van je gewend zijn) en steeds met anderen te blijven afstemmen lukt het je toch steeds weer. En niet zomaar, vaak ook op een manier waarbij klant, collega en DataByte tevreden zijn. Dan zijn wij als collega’s, maar soms ook de klanten, niet altijd de makkelijkste – al moet iets op het laatste moment anders, dan ben je nooit te beroerd om dit alsnog in overleg aan te passen.

Wat heb je daar voor moeten doen?

Mijn flexibiliteit in de planning, bereid zijn om altijd alles te proberen om het weg te krijgen. Wat is je drijfveer daarin? Ik wil dat de klant zo goed mogelijk wordt geholpen en ik wil dat mijn lijstjes zijn weggewerkt. Wat vonden zij daar knap aan? Het is best druk, de agenda’s zitten best vol. Het is dan de kunst om er voor te zorgen, dat niemand boos is en dat het toch geregeld wordt.

Heeft iemand je geholpen dit te bereiken?

Iedereen, want dit kan ik niet alleen. Als niemand beweegt dan krijg je niks voor elkaar. Bij mij komt alles samen, maar dan doe je het nog samen. En je moet ook eerlijk tegen elkaar durven zijn, als dingen ook echt niet lukken. Als je altijd probeert om elkaar te helpen, dan is die paar keer nee ook geen probleem.

Is het een voor- af nadeel dat je iedereen zo goed kent?

Het is een voordeel dat ze mij kennen en weten hoe ik in elkaar zit. Kort en duidelijk. Nadeel is dat ik weet wie moeilijk is en welk gedoe je krijgt, dat is handiger als je dat niet weet, dan kun je er altijd blanco in.  Aan de andere kant, moet het ook niet altijd bij dezelfde mensen gevraagd worden. Ik neem die jongens dan ook in bescherming, die worden volgende keer overgeslagen als ik een volgende aanvraag krijg.

Wat vind je van deze verkiezing?

Ik vind het heel leuk dat ik die waardering krijg, maar ik doe gewoon mijn werk toch? Ik begrijp het wel gezien de extra moeilijkheden met drukte. Maar ik ga van mezelf niet zeggen dat ik medewerker van het kwartaal moet worden.

Wat zou je willen veranderen / verbeteren op dit moment?

Het is nu eigenlijk veel te druk om te verbeteren, de stiekjes staan op breken, maar als het straks weer iets rustiger is, dan graag het volgende :

Vanuit sales kan ik een project pas aannemen als deze compleet is. Wanneer ik een project hierdoor niet aanneem is de salesafdeling ontevreden evenals de klant op dat moment. Wanneer ik het project half aanneem zijn de Project Engineers minder tevreden evenals de klant. Uiteindelijk komen we hier altijd uit, maar het vergt voor iedereen extra energie en tijd als de projecten half binnenkomen. Ik denk dat het voor iedereen fijner werken is als de projecten altijd compleet binnenkomen.

Was het een leuke verrassing Medewerker van het kwartaal?

Absoluut! Ik had het niet verwacht, ik was op de kwartaalbijeenkomst zelf niet aanwezig, maar mijn telefoon ontplofte zowat. Ik kreeg allemaal appjes met felicitaties en een foto van het scherm. En daarna ook nog belletjes van diverse collega’s, dat was leuk.

Wat vind je leuk aan werken bij DataByte?

De vrijheid die je hebt, de mensen vind ik ook leuk, iedereen mag hier zijn wie hij is, of je nu heel pittig of timide bent, dat maakt niet uit.

Wat is jouw gouden tip voor anderen om succesvol te zijn binnen DataByte of om medewerker van het kwartaal te worden?

Als je gewoon je werk doet en goed blijft samenwerken, dan kun je medewerker van het kwartaal worden op de kernwaarde “collectief willen winnen”​​​​​​​.

Over medewerker van het kwartaal

Ieder kwartaal wordt een medewerker van DataByte benoemd tot ‘Medewerker van het kwartaal’. Een hele eer, want die titel krijg je niet zomaar. De medewerker van het kwartaal heeft uitzonderlijk werk geleverd waarbij tenminste één kernwaarde van DataByte sterk tot uiting is gekomen.

Onze zes kernwaarden zijn niet verzonnen, maar ze zijn ontdekt door klanten die werken met de deskundige en gedreven medewerkers van DataByte. Klanten vinden de kernwaarden terug in ons gedrag:

DataByte

Begin 2015 zijn de kernwaarden van DataByte vastgesteld. John de Jongh, directeur bij DataByte, geeft aan: “Ze zijn typerend voor hoe wij werken, wat wij belangrijk vinden en wat ons drijft.”

Op de vraag waarom het zo belangrijk is dat medewerkers deze kernwaarden uiten, stelt John: “De kernwaarden zijn een onderdeel van de identiteit van DataByte. Dit zijn de waarden die wij onze klanten tonen en hen willen laten voelen. Op basis hiervan is het de keuze aan (potentiële) klanten om te bepalen of wij bij hen passen.”

Enthousiast geworden?
Magazine DataByte
Meer weten?

Neem contact op met Monica!