Groei is nodig om relevant te blijven

Inspiratie: nieuws

Groei

  • Ciska van den Brink
  • Leestijd: 5 minuten
  • 01-07-2021

Groei is nodig om relevant te blijven

We zijn alweer halverwege 2021. John de Jongh (Technisch Directeur) en Peter Bijker (Business Development Directeur) blikken samen terug op het afgelopen halfjaar. De één met een interne blik, de ander vanuit externe optiek. Een interessante combinatie!

Groeispurt

Wat is voor jullie de highlight van het afgelopen halfjaar? John: ‘Het afgelopen halfjaar staat in het teken van groei. Als wij niet groeien, kunnen onze medewerkers ook niet groeien. Doordat we onderdeel zijn geworden van Interstellar hebben we onze groei voor de komende jaren geborgd.’ Peter vult aan dat groei nodig is om relevant te blijven. Welke ontwikkelingen zien we in de markt en welke expertise is daar voor nodig om onze klanten optimaal te blijven bedienen bijvoorbeeld. Groei zorgt voor ontwikkelmogelijkheden voor medewerkers. De klantvraag wordt tegelijkertijd steeds complexer, met name op het gebied van security en cloud. Zeker op het gebied van security weten klanten soms echt niet meer hoe ze zich goed kunnen wapenen. Die complexiteit lossen we op met expertise en deze expertise gaat uiteraard weer gepaard met onze mensen. Samen met Interstellar kunnen onze mensen het verschil maken.

Waarom geven juist wij ICT een gezicht?

‘Onze rol binnen Interstellar, is dat wij een Managed Service Provider zijn. Wij staan dus letterlijk tussen de klant en de oplossing. Onze specialisten zorgen voor de verdieping van de oplossing. Wij weten alles van de klant, dat is onze rol. Zo geven wij ICT een gezicht, ook binnen Interstellar. Deze rol past perfect bij ons en onze focus. Namelijk, wat de oplossing betekent voor onze klanten, wat zij ermee kunnen bereiken t.o.v. de doelstellingen die ze hebben. Om deze doelstellingen te bereiken zijn klanten op zoek naar expertise, die brengen wij. We kijken dus naar wat de klant wilt bereiken en welke techniek daarvoor de oplossing is. Met onze toevoeging aan Interstellar kunnen we onze klanten nu nog meer expertise bieden. Ook gezien de schaarste op de arbeidsmarkt is dat een groot voordeel.’ vertelt John.

ICT blijft mensenwerk

In steeds meer rollen kunnen wij onze expertise overbrengen richting klanten, vertelt Peter. In het verleden wisten de engineers alles van de omgeving van de klant, nu is dat vaak ook de consultant die meedenkt over de doelen van de klant, het beleid en bijvoorbeeld informatiebeveiliging. De waarde verschuift zo van basisdienstverlening, naar verbeteren en innoveren met ICT. Ons vak is natuurlijk heel technisch, maar we zijn tegelijkertijd een echte dienstverlener. Het dienstverlener zijn zit in ons DNA en juist dat blijken klanten te waarderen.

Het komende halfjaar

Eigenlijk staat alles in het teken van onze klantgerichtheid en het persoonlijke karakter dat onze aanpak zo typeert. De grootste gebeurtenis afgelopen halfjaar is natuurlijk onze samenwerking met Interstellar. Wat zijn belangrijke doelen die we komend halfjaar willen bereiken? Peter: we willen onze vernieuwde klantbenadering bij meerdere klanten gaan toepassen. Het is een bewezen aanpak, waarbij we vanuit één vast klantteam in zijn geheel nog dichter bij onze klanten staan. Onze persoonlijke aanpak zorgt daarin voor succes. Waarbij het klantteam de doelen van de klant nauwlettend in de gaten houdt en ieder vanuit zijn eigen expertise waarde toevoegt. Daarnaast bekijken we welke diensten we vanuit de specialisten binnen Interstellar kunnen aanbieden aan onze klanten. Daarbij selecteren we de diensten die de meeste waarde toevoegen en deze voegen we toe aan onze portfolio. Maar daarover later meer!

Op de hoogte blijven?

Schrijf u in voor de nieuwsbrief!