Kevin vertelt | De klantverwachting overtreffen, hoe doen we dat eigenlijk?

Inspiratie: werken bij

We praten over
meer dan ICT alleen

  • Kevin Heeren
  • Leestijd: 3 minuten
  • 30-10-2020

De klantverwachting overtreffen, hoe doen we dat eigenlijk?

Vanuit DataByte zijn we continu bezig met het overtreffen van de klantverwachting. Maar, hoe doen we dat? En wat betekent dit voor ons dagelijkse werk? Kevin (Senior Project Engineer en Coach) geeft ons een kijkje in de keuken.

‘Door steeds ons best te doen en ons volledig in te zetten, overtreffen we klantverwachtingen. Heel simpel eigenlijk. Wanneer klanten dit zien, wordt dat enorm gewaardeerd’ vertelt Kevin.

De klantrelatie: altijd persoonlijk

Als Engineer bij DataByte hebben we ook ieder een relatie met onze eigen klanten. Het onderhouden van die relatie is belangrijk. Het zorgt ervoor dat ik klanten persoonlijk kan blijven benaderen en dat ze mij weten te vinden wanneer ik hen verder kan helpen.

We focussen ons op de klant en willen ze, op maat, ontzorgen. Dit doen we natuurlijk door goed werkt te leveren. Maar we dragen daar ook aan bij door ons oprecht in onze klanten in te leven. Daardoor weten we wat er bij hen speelt. Ik probeer steeds dat stapje extra te zetten. Een simpel voorbeeld daarvan is dat wanneer een klant iets vraagt ik ook probeer verder te denken, zoals  ‘vergeet je dit niet’ of  ‘houd hier en hier rekening mee’ of  ‘dit heb ik ook voor je gedaan, is het gelijk geregeld’.

We praten over meer dan ICT alleen

Zelf verdiep ik me in de bedrijfsvoering van de klanten; wat speelt er en wat zijn de laatste nieuwtjes? Ik volg bijv. social media pagina’s, maar vraag er ook regelmatig naar tijdens klantgesprekken.

Naast dat het voor meer gesprekstof zorgt en wordt gewaardeerd, maakt het mijn werk ook leuker. We praten over meer dan ICT alleen. Dat stapje extra gaat dus vanzelf.

Bij DataByte bedienen we veel verschillende klanten en branches, waardoor we als Engineer op veel verschillende locaties komen. Het zal niet de eerste keer zijn dat we, soms letterlijk, een kijkje in de keuken krijgen bij onze klanten en het gebeurt regelmatig dat we een interessante rondleiding krijgen. Heel leuk om zomaar te kunnen doen, maar vooral omdat de toegevoegde waarde van ICT dan enorm tastbaar wordt! Daar dragen wij aan bij, dat maakt ons trots!

Enthousiast geworden?
Meer weten?

Neem contact met ons op!