DataByte

Ciska | medewerker van de maand april 2020

Inspiratie: werken bij

Medewerker van de maand

  • Ciska van den Brink
  • Leestijd: 5 minuten
  • 30-4-2020

Ciska van den Brink | medewerker van de maand maart 2020

Ze weet van lastige onderwerpen begrijpelijke teksten te maken. Mede door dit talent is de nieuwe website precies geworden wat we als DataByte willen uitstralen.
John de Jongh ging met Ciska in gesprek over haar nominatie.

Wat is de reden van de nominatie?

Eind januari zat ik alweer een jaar op m’n nieuwe plek bij DataByte. Ik maakte de overstap van HR naar Marketing. Danielle heeft mij genomineerd op de kernwaarde ‘blijven ontwikkelen’. Zij zijn erg trots op hoe ik de werkzaamheden het afgelopen jaar op heb gepakt. En ze zijn blij dat ik Marketing versterk met m’n kwaliteiten. Maar dat is geheel wederzijds! Ik ben erg blij dat ik deze kans heb gekregen en dat ik me bij DataByte op deze manier mag bewijzen en ontwikkelen!

Wat heb je daar voor moeten doen?

Het voornaamste en lastigste vond ik het inzien en accepteren dat het toekomstbeeld wat ik jaren had, namelijk HR adviseur worden, toch niet mijn ‘stip’ was zoals we dat hier zo mooi noemen. Toen ik dat eenmaal ingezien had, was de volgende stap in het diepe springen en er voor de volle 100% voor gaan!

Dat was niet gemakkelijk volgens mij?

Nee, dat was reuze spannend! Maar doordat ik nu de werkzaamheden doe waar ik oprecht energie van krijg en ik werk vanuit mijn drijfveren, heb ik veel meer energie om moeilijke en nieuwe werkzaamheden aan te pakken en spannende dingen/ of dingen waar ik in eerste instantie tegen op zie, te overwinnen.

Heeft iemand je bij deze nieuwe stap geholpen?

Verschillende mensen. Marketing doe je niet alleen. Ik heb de inhoudelijke expertise niet in huis. Dus voor het succes van mijn content ben ik volledig afhankelijk van de input die ik krijg. Krijg ik slechte input, dan komt er nooit een goed inhoudelijk blog tot stand. Dat ik het zo goed doe, komt dus zeker ook door de experts die wij in huis hebben! Daarnaast heb ik tijdens de overstap erg veel vertrouwen gekregen van het team en de Directie. Een spannende stap, waarbij vertrouwen voor mij echt key was in het mezelf eigen maken van alle nieuwe materie en dingen soms gewoon maar te proberen en te testen. Maar ook de hulp van Peter, Vincent en Martijn Brinkman heb ik erg gewaardeerd!

Wat is de volgende stap en wat moet je daar voor doen?

Ik wil mezelf nog meer specialiseren in het opzetten en uitdenken van marketing campagnes. Hoe kunnen we een lead nog warmer maken voor sales? Hoe kan onze content nóg beter aansluiten bij de doelgroep? En vooral heel veel leren over onze klanten en over hoe zij denken. Dus: veel naar klanten toe en de meerwaarde van onze diensten bij hen in de praktijk zien! Want als ik weet hoe een klant denkt, hoe zij de meerwaarde van onze diensten zien, kan ik content schrijven die optimaal bij ‘nieuwe’ klanten aansluit. Het doel is 12 referentiecases per jaar. Dus met die die ambitie komt het wel goed!

Wat vind je leuk aan werken bij DataByte?

Dat als je de kansen pakt, echt alles mogelijk is. Dat vind ik bijzonder en daarbij het vertrouwen wat ik heb gekregen om mijn ambitie achter na te gaan.

Tip voor anderen (om succesvol te zijn binnen DataByte of om medewerker van de maand te worden)

Spring in het diepe en ga er voor. Soms val je en soms sta je op. Wees daarbij open en transparant. Als je iets eng vindt of hulp nodig hebt, geef het aan binnen jouw vertrouwde omgeving. Door erover te praten kan je ervan leren. Allemaal niet makkelijk, maar wel belangrijk. En misschien nog wel het aller belangrijkste wat ik heb geleerd: laat het beeld los van wat je denkt te moeten doen. En ga voor datgene wat je écht leuk vind om te doen en waar je energie van krijgt!

Enthousiast geworden?
Magazine DataByte
Meer weten?

Neem contact op met Monica!